Friday, August 14, 2009

Jumaat. Jua dipanggil Friday.

Salam alaykum...

Seminggu menyepi tanpa khabar berita. Demi memeriahkan apa yg patut dimeriahkan, so terimalah kemeriahan drpd apa yg akan aku tules ini.... Hahaha, pebende ntah yg aku tulis ni. Ngarot2. haha. Mungkin still kejutan akibat eksiden Jumaat lepas? hahaha

Eksiden Jumaat lps tu berlaku waktu malam, at 8.20 am. Tragis, sudah tentu. Sakit mental sape yg jadikan pengalaman eksiden beliau sebagai isi utama esei "the sweetest memory I ever had". Mahupun sbg tajuk presentation Power Point yg bertajuk "5 things I must do before I turn 40". Haha. "Sblm umo 40 tahun, saya dgn ini bercita2 nk eksiden. Sbb eksiden is fun". Haha gila2.

Ah. Tajuk presentation aku minggu depan mmg "5 things I must do before I turn 40". Siyes tak tipu. We all kene buat either satu slide atau satu video 4 dat presentation which is around 5-8 minutes. Tu untuk kelas English for Academic Purpose (EAP). Haha EAP bez doe. Cekgu bez. Nthen kelasnyer bole tahan aktif.

Tp sayang nyer, kelas tu buat kol 2.30-5.00pm. Ahhaha. Waktu yg sgt sesuai untuk lentok dlm kelas kan? Hehe tp aku jarang lentok kelas EAP. Tatau nape. Sbb telatah penghuni kelas aku tu bez untuk diobserve kot.

Aha. EAP ni pon bahagi ikot set gak. Cam kat skolah. Ada enam set. kira set enam tu paling pro la. Agak2 aku set bape? Jeng jeng jeng... Aku set 4. Sdey syal. Ecah dpt set 5. Razin - well ofcozla bro, namepon Razin - set 6. Wuwuwuw sedeh.... Aku dikalahkan oleh fellow SMAPKians dalam pembahagian kelas English. Membuatkan aku rasa noob yg amat sgt. Mcm Acap n00b.

Haha. Menyimpang. Nk cite bende laen, cite pasal kelas EAP plak kan. Xpela, EAP ni penting gak. EAP nila precursor persediaan kitorang nak sit for IELTS test yg digembar gemborkan sebagai - "bapak ah, susah syal!!". Papepon, usaha itu penting. Kemudian Tawakkal 'Ala-Llah...

Pebende nk cite ea? Xde idea...haha. Oh. Jumaat lps eksiden.

Malam tu sad story. Tp siangnye mixed feeling. Jumaat tu smmgnye hari yg...ntah la cmne nk describe kat korang en.

Well firstly, Pada paginya ada 2 test. 1 quiz biology, 1 common test for Malaysian Studies. Kalo aku xsilap, tula pglmn fes buat test. Kalo xsilap la, aku ni pelupa kan. Haha, pelupa tp amek medic yg kene byk mengingat en...ngeh2. Dua2 da dpt result. Okla. LAN dpt markah yg bole dibanggakan. Hehehe. Stakat aku sorang je yg tahu markah LAN aku. Yg len sume terpinga2 belaka. Bio dpt 17/20 jee. Aku bkn power pon Bio bih. Dala lentok dalam kelas. Muhahahaha.


Yup. 3 minggu pertama aku amat bersemangat mengikuti setiap P&P dalam kelas. Namun sejak dua menjak ni mcm kembali semula perangai lame...Ish. Risau2. Kene catchup!

Exam. Pas2 smayang Jumaat. Pas2 patotnye balek. Namun hari tu stayback. Sebab.....

Ada Annual Grand Meeting High Flyers Club. Kelab untok all scholars yg menuntut kat TUC. Kalo ko bdk Teles, pas2 scholar plak tu - xkira la JPA, MARA, BNM, Telekom and blablabla - ko akan otomatik jd ahli High Flyers Club. Perjumpaan 4.00pm kat Lecture Theatre 2.

AGM High Flyers Club kat LT2. Structure Committee dipaparkan.
Kelas Malaysian Studies pon kat sini gak.

Kaunselor merangkap penasihat High Flyers Club - Dr Adnan Omar

Committee members drpd kalangan generasi baru - generasi kitorang la - dipilih kat AGM ni, untuk memimpin batch kami. Club ni aktif wo. Mcm2 aktiviti buat. Sape2 yg jd committee members mmg kene pandai balance study and activity club. A good landasan untuk melatih time management and leadership indeed. Stakat ni cume Presiden, Naib Presiden, Secretary, Treasurer dipilih. Ahli biro lom dipilih lagi.


PRESIDEN
Isa (CAL)
NAIB PRESIDEN
Abdullah Munir (ICPU)
SETIAUSAHA
Zakiah (ICPU)
BENDAHARI
Nik Atikah (SAM)


Isu tiap2 tahun adalah kehadiran. Xramai yg hadir. Biasanya ada student programme ttntu akan ramai hadir, student programme x ramai hadir. So voter turnout is usually very poor. Voter turnout yg poor akan affect pemilihan committee member. Tp xkesah la. Yg penting, sape2 yg dipilih, laksanakan tanggungjawab kamu.... Pemimpin itu hamba rakyat. Bukan rakyat hamba pemimpin.

So. AGM. Wow. Gempakye... Pdhal meeting je kan. Apa signifikan event ni pade aku?

Aku dinominatekan sbg calon. Bertanding untuk dua kerusi. Presiden dan Bendahari. Namun kalah kedua2nya.

Papepon, untuk dinominatekan untuk memegang pos2 yg penting nih saja, sudah cukup sbg suatu penghormatan. Terima kasih buat the current senior presiden atas penghargaan tersebut... dan buat fellow SAM members kerana mencalonkan aku untuk jawatan Bendahari.

Untuk jawatan bendahari, aku bertanding skali ngan Ecah. Tp ecah pon kalah. Hua2. SMAPK kluster kepimpinan.

0 comments: