Saturday, June 20, 2009

Selsema Chapter Dua...

Salam alaykum

Selsema Chapter pertama. Artikel tu ntah pape ntah. Walopun aku yg tules artikel tu, bile aku bace balek, aku pu tataw nape aku tules artikel tersebut. Ntah pape ntah. Nmpk sangat tahap kebosanan level moksya tatkala dok kat umah x buat pape kan?

Yang penting, mase aku tules mendealah tu, Mesia masih belum kene selsema H1N1 lg. Masa tu negara laen, esp in the west, H1N1 cases were still rising, Mesia masih tak kene pape lagi. So rakyat Mesia pun dok goyang kaki. Pas2 ejek negara2 non Muslim tu sbb suka makan babi. Cam budak2

Nowadays Mesia pon dh kene H1N1 ma. Dh ada a few cases - confirmed one lorh. Tu blom masok yg unconfirmed lg.

Even kat Melaka yg ceruk ni pon, dh ade a few unconfirmed cases... Omygod. takot siot. Wuwu tmpt aku ade suspect H1N1. Siyes wa cakap sama lu. Bapak aku keje Durian Tunggal. Mak aku keje Merlimau. Dua2 tmpt tu xla ceruk sangat. Kira pekan kecik gak la. Jaoh beza la ngan KL yg happening. Kajang pon kire happening gak la, kan? Kan? Kan? Cube agak bape kes kat dua2 pekan kecik tu, yg kalo banding ngan KeyEl, hulu abes?

Durian Tunggal suspected H1N1 6 cases. Merlimau suspected 2 cases.

Tu baru Durian Tunggal + Merlimau bai. Satu Melaka? Wallahua'lam... Bende alah H1N1 ni is really the sort of things yg akan menimbulkan pesta pora huru hara kalo dihebahkan beritanya. Kan kan kan? So the figure bole la diassumekan sbg classified.

Top secret. Macam CIA. James Bond. 007.

Pagi tadi aku gi medical checkup. Nk masok Taylor's bln dpn. So pegi la pantai nk buat X-ray. Nak masok hospital je dah ade guard. Entrance ade 2 pintu.Setiap pintu satu jaga. Satu pintu masok. Satu pintu keluar. Everybody yg masok akan ditampalkan sticker kat baju. Tgk scene, serupa mcm nak cari suspek rompakan bank bersenjata bank jee rupenye...

Masok bilik menunggu X-Ray, aku tgk most staff, esp pompuan, pakai mendealah yg tutup mulut tu. Ala, yg surgeon pakai mase nk operate org tu... Ape ntah name dia. Hehe... YG mase jerebu pon org pakai sekali tu. Ah, papejela nama dia. Peduli, hape, janji rock.

Even salah sorang patient pon ada yg pakai bende alah tu. Student MMU x silap aku. Dala mase menunggu tu dia dok sebelah aku. Sebbaek aku rileks. Kalo yg cuak sgt kene H1N1 tu mesti takkan waswas untuk mendiskriminasikan dia dan duduk jaoh2 dari dia. Aku kan gentlemen, hua2 huahah. Untung aku dok sblh dia. Dpt usha iPhone dia, huhuhu. Siyes dia ada iPhone. Kecik molek je iPhone dia tu. Aku usha je dia tgh men gem pe ntah kat iPhone dia tu. Xde napsu pon aku nk men gem tu. Aku dh besau. Budak2 je men gem nih. Haha sape gila Dota dia budak2 kecik, hehe.

So nampak ler bahana H1N1 ni mcm dh mula terasa kat Melaka... Kalo kat Melaka dh terasa bahangnye, so negeri2 laen dlm Mesiaku tercinte nih mesti dh kene bahangnye jgk kan. Bagaikan kata pepatah, Kecil2 cili api. Haha ape kaitan.

Tuntasnye, marilah sume rakyat Mesia jaga kesihatan baek2. Jgn xtentu hala kuar umah tanpa tujuan, mahupun lepak2 kat shopping complex dan laen2 tempat melepak yg dirasakan sesuai. Tmpt2 byk org lagila high risk nyer thdp H1N1 ni. Majulah sukan untuk negara.

Dan janganlah makan babi. Xbaek. Dose. Nanti Allah murke. Masok nerake. Padan muke

Sekian wassalam...

0 comments: