Tuesday, May 19, 2009

Tahniah Generasiku!~~

Salam Alaykum!!

Mintak mahap la pada sume pihak kerana aku terlambat~. Result JPA and MARA da berzaman kuar, tp pos ni baru nak terpost kat laman maya blog aku nih. Haha. Nak wat cne. Aku kan slowmo. Haha. Bkn slowpoke ye. Aku x maen pokemon2 nih.

Papepon, di sini, dengan berbesar hatinya aku mengucapkan tahniah kpd sume student SMAPK0408 yang telah berjaya mem'fly'kn diri mereka untuk menelaah ilmu pengetahuan di seberang laut... Tahniah generasiku~~!!! Anda sume patut berbangga kerana anda sume telah terlibat dalam suatu pembikinan sejarah SMAPK... Tidak pernah ada batch sebelom ni yg menghasilkan seramai 45 orang pelajar yg dgn jayanya berjaya melangkah kaki ke oversea~.

I'm so proud of you guys...

So, statistically... 29.0 % pelajar SMAPK batch 0408 berjaya ke luar negara. Weh, hang nampak tak apa aku tules ni tuan2 puan2?

From Flock Photos
Dua Puluh Sembilan Peratus Beb~!! (Mamat tuh hanya aksesori semata)

Ketua PPS tersayang kita serta Ketua Exco BPPI kita yg senantiasa sehat telah berkolaborasi to compile the list of these lucky 45 and already posted them at SMAPK0408 Friendster Group. Hafidzi oso posted the list at his blogsite. So kat sini keje aku senang jela. Cilok.




JPA



-zulkhairi [jordan]-dentistry

-akma [egypt]-medic

-supriyati -medic

-zulaikha -medic

-hayatun [jepun]-engin

-sy zulaikha -architecture

-farihin [jordan]-medic

-qutaibah [jepun]-engin -hasbullah [jepun]-engin

-azizul [jepun]-engin

-afiq -medic

-syafiq r0slan [jepun]-engin

-kamal [jordan]-dentistry

-saiful hafizi [egypt]-medic

-farhan [egypt]-medic

-luqman -engin

-raihana [jordan]-medic

-khir -law

-izzat rasnan -engin

-zack ibrahim -computer science [prep at taylor's college]

-marina

-nabil izzati [jordan]-medic

-izzati razali -medic

-bazilah -medic

-aini [jordan]-medic

-firdaus zaidi [egypt]-medic

-razin - law

-aisyah law

[28]



MARA



-hafidzi -sains aktuari [a-level kyuem]

-hafiz arif -engin

-hafiz zulhisham [south australia matrix at taylor's college]-medic

-faiz hamzan [mid east]-medic

-eyzzah -medic

-aziz ishak -medic [ib kolej mara banting]

-isa -engin

-iqbal -engin [ib kolej mara banting]

-anuar -engin

-mustaffa -engin [foundation monash]

-hadi-engin [prep kat utp]

-wan izzat -medic [previously medicmesir... rezeki dpt scholar! @ zagazig egypt]


[12]



MEDICMESIR



-husnaa -medic

-farid

-saiful imran -pharmacy [mansoura]

-zaimu nazmeer -medic [dh fly da... zagazig egypt]

-syafiq azhar

[5]



JPA : 28

MARA : 12

medicmesir: 5

TOTAL : 45 orang

Percentage: 29.0% [daripada 155 orang]






Sape2 yg nama dia bold tuh. Jgn la kembang idong eh. Bknnye aku nak capapkan nama kamu. Xde keje saya nk buat begitu. Kalo ada gaji bole la, hahahau... Nama2 yg bold tuh aku boh catatan tambahan berdasarkan maklumat lanjut yg aku taw. Aku boh and modify daripada list asal yg published kat frenster group and blog fidzi. Senang cite kira yg bold tu kira sumbangan aku untuk list ni la... So bukan aku nak capapkan nama korang. Aku nak capap tulisan aku. Wahahaau. BTW, kebetulan je nama aku turut diboldkan. Hahaha.

But than, one more thing. Dulu aku ade contact Tala. Dia kata dia plan nk wat medic mesir, for medic la. But nowadays I've lost contact with him. SMS x jawab. Bila tepon plak, ade sore pompuan (yg denga sore dia pon da taw pompuan tu x cantek) kata number not in service... Ah tensen! Kalo ade sesiapa contact die, tolong2lah tanye dia la. Kalo dia wat medicmesir, maka dia dengan otomatisnyer layak berada dalam list nih. Walopun korang suke kutuk2 dia. Wahuhuha. Kalo betul, maka batch kita yg gi obersi meningkat jadi 46... Size matters, yunno?


So, secara analisa nyer, adakah batch kite batch tergumpak skali kat SMAPK? Ramai nau terbang tinggalkan Mesia? Hm, I'll leave that to somebody yg lebey arif untuk komen pasal tu. Sape2 yg dh otai, stay SMAPK sejak form 1 tu, mungkin mereka lebey mengetahui hal2 ni. So, apalaga! Leave ur comment!

Okeh2. Stakat itu saja dulu. Again, my wholehearted congrats to y'all SMAPK 0408! X kira la samada anda tersenarai atau x tersenarai di atas, anda tetap gempak, memandangkan ramai juga yg dapat scholarship but untuk local je. Ok la tu. And even ramai yg dpt UPU ke tempat2 yg bagos2 belaka. Yg dapat matrix tu, berusahalah bersungguh2 okeh. Moga2 nanti korang akan dapat tempat di U yg bagos dgn course yg korang btol2 impikan selama ni. Semoga berjaya menempuh hidup di bawah lembayung redha ilahi... (mcm pnh dgr kan phrase nih? haha)


Sekian...wassalam

PS: Wargh! Aku suroh korang contact cekgu masing2. Wish Happy Teacher's Day. Inform him/her of the achievement of our batch. And thanked the teacher. Tapi aku sndiri xcontact2 Ust Bak lg! Huhu ampon ustat!

PPS: Khairul Hafidzi Subky, again (credits for ur joint effort with Cawakmok to compile the success of our batch. May it become one of the the memory that will bind SMAPK 0408 forever and ever. And wherever they are on Bumi Allah... Amin)
Blogged with the Flock Browser

0 comments: