Thursday, July 2, 2009

Gambar

Salam alaykum...

Dalam ketika tgh sebok sgt nak ngemas barang, tiba2 jumpe gamba ni.




Aku bukan PP. Tp ade gamba PP. Magic kan.

Ala, cube kite renung2kan kembali suasana di bahagian belakang kelas masing2. Haha, dahsyat kan. Bile aku pikir2 balek kenangan lame, mmg...um... tatawla nk cakap ape. Bese la, org2 bujang kan. Mane la kite org2 bujang ni ade mase nk kemas2 kan segala harta bende yg ade kat belakang kelas2 kita tu kan. Org2 bujang ni sume makhluk yg rajin study belaka. Yela, nk amek SPM la katakan. SPM susah wo. Kene study 24 jam. Mane ade mase nk kemas kelas wo.

Kadang2 tu (kadang2? tuih. Hampir setiap masa kan?) bila dh rajin sgt study, desk kita mestila penoh n sarat ngan segala jenis fail, buku teks, buku rujukan, buku kreko, buku diary, kertas pekse, kertas kejeumah, kertas graf, kertas kajang, kertas surat kiriman, kertas surat layang, kertas i sayang u-u sayang me. Sebagai org bujang yang berdedikasi dlm study bagi mencapai objektif 11A1 dalam SPM n xde mase nk kemas sume mak datok tersebut, of cozla destinasi mereka adalah kat bahagian belakang kelas.

Dan xde sape yg ade special priviledge untuk menyemak kat belakang kelas tu. Sume 20 org lebih dlm klas layak melonggokkan barang buangan mereka kat situ. Tp bila cekgu sound sape yg menyemakkan suansana, hanya sorang yg akan jadi mangsa.

Dalam kes 4 Musyi 2007, aku jugak yg kene. Dalam kes 5 Musyi 2008, aku jgk yg kene. Sdeh siot. Ape la dosa aku. Nak kate barang2 aku kat blakang tu byk, barang org len pon byk gak. SMAPK kejam.

Tapi yg plg bez bila ada officials nk buat lawatan ke sekolah. Tyme tu plg bez. Sume org2 bujang yg selama ni sebok study smpi xde mase kemas kelas, tiba2 gelabah nk kemas. Ye, ye. Jaga imej sekolah la katakan. Walopon imej sekolah sbnrnye ehem ehem, namun imej di mata org luar mesti dikelentongkan. SMAPK hipokrit.

Bile dh semak sangat harta karun kat belakang, nobody knows which harta is whom. So insiden kehilangan barang sememangnya sesuatu yg tidak perlu dihairankan lagi. Juga tidak perlu dihiraukan. Hilang homework? Hilang modul? Pegi la pinjam org laen? Ape susah kan?

Oh ya. Sinonim perkataan pinjam dlm perenggan di atas adalah 'tibai'.

So the chain of reactions shall continue la. Mcm yg kita belajar dlm Chemistry tu. Kalo nk aplikasikan dalam dunia nyata senang je. Amek contoh selipar. Ala...selipar? Selipar pon xknl? Selipar yg ko pakai tiap2 ari kat asrama tu? Selalu hilang x? Lps selipar ko ilang mesti ko pinjam selipar org laen kan? Pas2 org yg selipar dia ko pinjam tu, pinjam selipar org laen. And so on. Lagi satu keunikan SMAPK.

Dalam keadaan harta benda yg berselirat tu, so bukan suatu mission impossible yg harta masing2 akan bercampur aduk. Dan bila diangkut bawak balik umah pd akhir tahun, maka abesla cite.

Same la jugak gambar ni...


*******


Biloka aku tengok kat belakang gamba tu. terpampang sebuah nama:

Zulkhairi.

So secara otomatiknya gamba tu keri la yg punye. Wuwu, sori keri. Bkn aku saje2 nk amek gamba ko. Gamba ni yg melompat masok dlm kotak aku mase kemas2 barang. Tula sape soh sepah barang kat belakang kelas lagi. Padan muka.

Klik kat gambar tu. Nanti windows baru akan bukak, dgn saiz gamba yug besar. Savekan la gamba tu. Amek la gamba ko. Aku tak teringin pon ngan gamba tu. X heran pon aku nk jadi PP. Walaupon aku agak terkilan.

Mase form 4,Penamaan calon PP baru diadakan. Daripada sume form4 baru dalam 4 Musyi 2007, hanya aku sorang saje yg x disenaraikan langsung untuk jd calon PP. Gon keri zaimu sume dicalonkan. Pu3 form 4 baru - hayatun, maryna (marryyna... kata Ustat Bakru) ngan mariam - aku xpasti sgt. tp rasenye derang pon dpt calon PP gak. I'm da lone ranger bebeh. Huu.... Tp xpe aku xkesah pon. Yg penting form 5 ketua tingkatan. Dpt sijil. Sijil bawak pg interbiu MARA. Alhamdulillah, sijil ketua kelas tu la yg sumbang markah interbiu aku. Akhirnya dpt Taylor's. Wuwuuw. Australia, here I come!


*******


Selain itu, aku gak ade terambil beberapa buah buku library. Sape punye keje ntah sepah2kan buku library kat kelas. Ni yg buat Ketua PPS berkaliber SMAPK marah ni.

Aha cakap pasal Ketua PPS. Selain itu, buku ini juga sesat masok dlm koleksi aku:



Heran gak. Syeh mana yang syadid btol sampai ada buku yg tinggi kandungan ilmunya nih. So aku selak la muka surat pertama. Ternampak la ni...



Huhu. Ampunkan daku syeh. Tula. Hang ketua PPS pon suke sepah2 barang dlm kelas gak ea... Dua darab lima. Kalo nk tuntut buku tuh sila2 la dtg Melaka yea... Bkn jaoh pon KYUEM ngan Melaka nih. jalan kaki boleh sampai. Kalo xlarat jalan kaki, naek la keta ke, bas ke, kapal terbang ke. Yg penting kita kene ade determination. X gitu? Dan juga time management yg betol! Ya! Time Revolution! Haha rindu la ngan lecture time revolution hang pizi... hehe. Meh2 datang Melaka. Umah aku bez. Tol x Zaimu? Zaimu dh homesick rindu kucing2 aku kan?

Sebahagian je.. Bukan sume...

 
Mereka sume fotogenik belaka 
  
Eh? Eh?? Sesat ape gambar nih. Abaikan...

*******

Oke2. Setakat ni dulu. Sepuluh jari kususun mohon maaf kerana suke sepah2 barang kat kelas. Doakan aku yg terbaek Ahad ni ea... aku dh nak masok Taylor's dh. Pdhal kemas barang pon xsiap lg. Borang2, dokumen2 pon lom setel lagi. Siaw. SMAPK pembuang masa. Keje last menet. Penat2 je prof hafidzi lecture pasal time revolution. Takpe2. SMAPK mmg budaya "time keje-last-menet-tion".


Wassalam...


PS: Posting ni x lari tajuk kan? Ntah bape banyak gamba aku dh letak. hehehe.
PPS: Seseorang yg suke sepah buku. Hinggakan salah satu bukunya sesat ke tangan aku. heeheheeh

0 comments: